پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

سنت یکم ایران / مفهوم سنت اول از نظر شما چیست؟

همان گونه که قدم اول پایه واساس قدمها است ، سنت اول هم پایه و اساس سنت ها است . سنت یکم تاکید می کند که من به عنوان معتاد جزئی از یک کل هستم به نام انجمن معتادان گمنام و برای بهبود یافتن از بیماری اعتیادم باید با دیگراعضاء انجمن متحد باشم . بدون اتحاد با آنها نه من قادر به حفظ  بهبودیم هستم و نه آنها  و انجمن هم بدون اعضاء خود - که یکی از آنها خود من هستم –  نمی تواند به حیاتش ادامه دهد . ما یازده قدم اول را کار کردیم و در قدم دوازدهم متعهد شدیم که پیام بهبودی مان را به دیگر معتادان برسانیم (همان گونه که در بدو ورود ما به انجمن کسانی دستمان را گرفتند و به گروه آوردند ) .  

ما به عنوان معتاد در حال بهبودی ، چقدر امکانات و توان برای رساندن پیام به صورت انفرادی داریم؟ آیا این امکان وجود ندارد که به دلیل برخی از نواقصمان به جای پیام دادن خودمان پیام گیر شویم؟ پس چه باید کرد؟

بهترین راه برای انجام این خدمت که اساس پاکی و بهبودی ما را شکل می دهد و ضامن بقای انجمن هم هست ، کارکرد سنتها است و عالی ترین شکل کارکرد قدم دوازدهم را می توانیم در بکارگیری سنت اول ببینیم .

سنت اول می گوید به جای تک روی کردن به روی منافع مشترکمان تمرکز کنیم . هیچ کدام از ما به تنهایی قادر به پاک ماندن و رساندن پیام به شکل درست آن نیست . باید با توجه به اینکه هر کدام از ما از استقلال فکری و عمل برخورداریم با هم متحد شویم و کاری را که به نفع خودمان و گروه مان است را انجام دهیم . این اتحادی که از آن صحبت می شود کاملا عملی است نه در حد احساس . همه ما متعهد هستیم که به سرنوشت خودمان و منافع مشترکمان توجه کنیم ، چون راهی بجز این نداریم . یا متحد می شویم و برای پاک ماندن به هم کمک می کنیم و یا تنها می مانیم و به دنیای مخوف و سیاه گذشته مان برمی گردیم !

نظرات 2 + ارسال نظر
امید دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت 05:01 ب.ظ

مفهوم این سنت برای من در این جمله خلاصه میشود
"یکی برای همه همه برای یکی "تو این سنت هم گروه به اعضا وابسته است هم عضو به گروه .این گروه حالا میتونه هر گروهی باشه که اعضای آن در رسیدن به اهداف شخصی خود به اعضای دیگر احتیاج دارن که در اینجا شباهت سنت اول با قدم اول قابل احساس است

ممنون امید جان ...

یاشار سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام . 12 قدم قدیمی رو تقریبا" از قدم 3 تا 12 هم تجربه حضوری گرفتم و هم تجربه از پاسخ های شما . خیلی ممنون . حالا الان شروع به کارکرد راهنمای کارکرد کردم . خیلی خوب میشد تجربتون رو در این زمینه هم در اختیار بزارید . در ضمن شما توی فیس بوک هستی ؟؟؟؟

چشم ، کم کم اینکار رو انجام می دم . فیسبوک هم هستم اما اونجا فقط در زمینه موسیقی کار می کنم ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.