پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

قدم دوم/ آیا خود را فرد مثبتی میدانید؟در کدام قسمت از زندگی؟

در حال حاضر فکر میکنم جهت گیری کلی افکار و اعمالم در سمت مثبت باشد. وقتی من به انجمن آمدم و قدم کار کردم در همین قدم اول وقتی اقرار به عجز کردم در واقع جلوی خدا لنگ انداختم و قبول کردم که هیچ گاه نمیتوانم مثل او باشم و نمیتوانم به جای او بنشینم!  

من کم کم فهمیدم زمانی که مثلا به خیال خودم پشتم را به خدا کرده بودم و احساس نیاز به او را نداشتم خدا چه جاهایی مرا نجات داده و هوای مرا داشته است.کارکرد قدم اول واقعا مرا تکان داد و چشم مرا به روی حقایق زیادی باز کرد. من دیگر آن خدای مجازات گر و خشن را نمیدیدم و به جایش خدایی را میدیدم که کاملا مرا آزاد گذاشته تا با اختیار خودم زندگی کنم و در کنارش به من گوشزد کرده که اگر به تکرار اشتباهاتم ادامه بدهم همیشه باید تاوان اشتباهاتم را بدهم . من فهمیدم که کل هستی توسط قوانینی اداره میشود که به بهترین نحو نیازهای مخلوقات خداوند را برآورده میکند و این قوانینی که خداوند برای اداره جهان وضع کرده عمومی بوده و هیچ استثنایی ندارد! من به این درک و فهم رسیدم که خداوند بسیار به بندگان خود عشق میورزد و اساسا این جهان را بر مبنای عشق خود به مخلوقاتش بنا کرده و اگر هم به ما گفته که خوب باشیم دلیلش زور گفتن نیست...زیرا حتی برای او که قادر مطلق است بدی کار نمیکند و به خاطر عشق ورزیدن و در جهت مثبت بودن است که خدا خداست و گرنه خدا نبود! این درک جدید کمک بسیار زیادی به من کرد تا از زیر فشار خود خواهی و خود محوریم بیرون بیایم.امروزه من سعی میکنم به جای مطرح کردن سوالاتی که در محدوده قدرت خداوند قراردارد به کارهایی بپردازم که در حیطه من و وظیفه من است.خوشبختانه این طرز تفکر در مدت بسیار کمی باعث شده خیلی از مشکلاتم را بتوانم حل کنم.به این دلیل فکر میکنم میتوانم خودم را در حال حاضر فرد مثبتی بدانم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.