پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

قدم یک ایران / مفهوم عاجز چیست ؟

در تعریف کلی : عاجز کسی است که بر خلاف اراده خود کاری را انجام می دهد و مترادف آن : نداشتن کنترل ، از دست دادن کنترل و نداشتن حق انتخاب است . در مورد مواد مخدر : عاجز کسی است که حق انتخاب و کنترلی بر روی نوع مواد مصرفی ، زمان مصرف ، مقدار مصرفش  ، محل مصرف و دوستان هم مصرفی اش ندارد .

من در زمان مصرفم با هضم این کلمات مشکل داشتم ، برای من این طوری جا افتاده بود که باید همیشه خودم را قوی و نفوذ ناپذیر نشان بدهم ! در حالی که کم و بیش اثرات مخرب اعتیاد را در زندگی ام می دیدم ! در همه حال سعی می کردم خودم را مسلط بر امور نشان بدهم چون به نظر من عاجز کسی بود که دچار نقص عضو ظاهری و یا روانی است ! مسلما افرادی از این دست همیشه نیازمند توجه و مراقبت دیگران هستند و من این را نمی خواستم ! در گذشته وقتی که در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بودم حاضر نمی شدم خودم را عاجز نشان بدهم - تنها مورد استثناء زمانی بود که خمار بودم آن موقع عاجز که سهل بود برای رسیدن به مواد مخدر هر کاری می کردم .

واقعیت این است که درک درستی از عجز برای من - به عنوان معتاد در حال بهبودی - هنوز هم میسر نیست . در طی چند سال گذشته بارها و بارها قدمها را مرور کردم و هر بار در قدم اول به عجزهای بیشترم پی بردم . هر چه بیشتر جلو می روم خودم را در مقابل ضعف های اخلاقی و وابستگی های ناسالم دیگرم کوچکتر و عاجزتر می بینم .

نظرات 4 + ارسال نظر
احمد دوشنبه 16 بهمن 1391 ساعت 10:30 ب.ظ

دوستان بهبودی از شما ممنونم

مرسی ...

سهراب شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

با سلام" سهرابم معتاد"
منم قبلا" با این مساله مشکل داشتم و برام خیلی سخت بود که به جلسات بروم و خودم را معتاد معرفی کنم/چون من در روستا هستم و انگشت ننما میشدم...ااما بر خلاف میلم عمل کردم و رفتم ولی پس از مدتی از جلسات دوری کردم////اما نتنونستن زیاد دوام بیارم لغزش کردم والان فقط پاکی خودم برام مهمه /برام مهم نیست کی دراره ام چی قضاوت میکنه چون من بدون جلسات نتونستم پاک بمانم//شما اگه بتونید خیلی خوبه امیدوارم موفق باشین

سهراب جون هیشکی نمی تونه بدون انجمن پاک بمونه ، اینو هیچ وقت فراموش نکن ...

یاسر سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 05:28 ب.ظ

سلام داداش گل خدا رو شکر میکنم که با وبلاگت اشنا شدم داداش خسته نباشید میگم تو این مملکت کسایی هستن که مثل من جلسه نمیرن و مشکل دارن واسه جلسات پس تو به عنوان ابزار خداوند میمونی واسشون .من میخوام اگه اجازه بدی تموم وبلاگت رو بنویسم تو دفتر چون نه دوست بهبودی دارم و نه راهنما. به کارت ادامه بده و از خدا میخوام که همیشه کمکت کنه .

سلام یاسر جان مگه تو اینگلیس جلسه ندارید ؟ تو وب منطقه تون رو سرچ کن حتما جلساتی رو پیدا می کنی ...

یاشار جمعه 3 تیر 1390 ساعت 05:45 ب.ظ

درود به تو دوست همدرد . از تجربت ممنون. میخوایتم قدم یک بنویسم .

درود یاشار جان ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.