پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

قدم ششم/فکرمیکنیدخدا میتواند نواقص شما را بگیرد؟نقش شما چیست؟

متن اصلی سوال این است: آیا فکر میکنید خدا میتواند نواقص شما را بگیرد؟ اگر میتواند چطوری و نقش شما چیست؟ 

بله میتواند . به شرطی که من از سر راه خدا کنار بروم و نخواهم که نواقصم را کنترل کنم . چون از انجام این کار ، عاجزم ! سهم من ، این است که خودم را در شرایطی قرار ندهم که ، مجبور باشم ، از نواقصم استفاده کنم! مثلا اگر نقص جنسی دارم ، نباید به عکس ، فیلم و یا زنانی که تحریک کننده هستند ، نگاه کنم! سهم من این است که ، در این گونه موارد ، سرم را برگردانم و نگاه نکنم ، بقیه اش هم مربوط به خداوند میشود ، که چگونه مرا از درگیر شدن ، در این نقص اخلاقی حفظ کند!  

یک بخش دیگر از نقش من ، این است که ، تا آنجا که مقدور است ، در مورد بیماریم و ابعاد آن کسب دانش کنم! کتاب بخوانم ، در جلساتی که معمولا توسط اعضاء قدیمی تر تشکیل میشود شرکت کنم (معمولا در این گونه جلسات و جلسات کارکرد قدم ، بیماری اعتیاد را از نظر علمی هم بررسی میکنند و راهکارهایی که روانشناسی ارائه میدهد هم مورد بررسی قرار میگیرد)... هر چه بیشتر بیماریم را بشناسم ، بهتر میتوانم تدبیرش کنم! 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.