پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

قدم چهارم/ معنی عدم صداقت چیست؟

عدم صداقت در این قدم ( قدم چهارم ) به این معنی است که ، ما از دست شخص (یا هر چیزی که ممکن است در ما تولید رنجش کند) شماره ۱ ، ناراحتیم ، تلافی آنرا ، سر شخص شماره ۲ ( یا هر چیزی که ، دم دستمان است ) در می آوریم. حتما برای شما هم پیش آمده که تلافی عصبانیت و رنجش خود از کسی را ، سر وسایل خانه در آورید! و یا بخواهید ، شخص دیگری را به جای او تنبیه کنید! (مخصوصا زمانی که دستتان به آن شخص نمیرسد و یا زور و مقامش از شما بیشتر است و نمیتوانید به او آسیبی بزنید)... 

البته معنی عدم صداقت چیزهای دیگری هم میتواند باشد. به طور کلی وقتی کسی نمی خواهد (یا نمیتواند) با واقعیات شخصیت خودش و یا دنیای پیرامونش روبرو شود ، می گوییم دچار نقص اخلاقی عدم صداقت شده است . نکته دیگر اینکه ، همیشه دلیل توجیه کردن (یکی از مهمترین شاخه های بیماری اعتیاد) به عدم صداقت مربوط میشود. 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 11:36 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید از زحمات بی شاعبه شما در مورد قدمهایی که نوشتید آیا چیز جدیدی از کار کردن قدمها دارید تا ما هم استفاده کنیم اگه دارید آدرسشو برام میل کنید با سپاس فراوان علی هستم از بندر گناوه.

ممنون علی جان
بله . مطالب فراوانی هست ... متاسفانه کمبود وقت اجازه اضافه کردن مطالب جدید را نمی دهد اما به یاری خدا کارکرد قدمهای جهانی را به زودی شروع خواهم کرد ... در مورد آدرس مطالب جدید گفته بودید که در این مورد باید به سایت انجمن مراجعه کنید .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.