پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

پیام بهبودی

راهنمای کارکرد قدم ها/سنت ها/مفاهیم

سنت یکم ایران / آیا این سنت فقط در رابطه با گروه و انجمن کاربرد دارد؟

متن اصلی سوال: آیا این سنت فقط در رابطه با گروه و انجمن کاربرد دارد؟ یا در موارد دیگر نیز می تواند کاربرد داشته باشد و اگر دارد در چه مواردی؟ توضیح دهید: 

 خیر . من در گذشته عضو ناسازگار و نابهنجار خانواده و جامعه  بودم . یعنی همیشه بر خلاف جهتی که دیگران می رفتند شنا می کردم ! چون فکر می کردم با دیگران تفاوت دارم و از همه بهتر می فهمم ، ضمن اینکه هیچ کس هم نیست که من را درک کند . احساس مسئولیت و داشتن تعهد اجتماعی برای من در حد جک بود و اعتقادی به این ارزشها نداشتم . من فقط خودم را می دیدم . واضح است که افراد طبیعی از دوران نوجوانی با منافع مشترکی که  با خانواده و دوستان و کل جامعه دارند آشنا هستند و در جهت حفظ و پیشبرد این منافع با دیگران مشارکت می کنند . آنها می دانند که به تنهایی نمی توانند از پس انجام امور زندگی خود برآیند و همیشه برای زندگی بهتر به  کمک های متقابل نیاز دارند .

وقتی من به انجمن آمدم کم کم تبدیل به عضو بهتری برای خانواده و جامعه و کل بشریت شدم ! من فهمیدم که سعادت و خوشبختی من به شدت وابسته است به موفقیت همه بشریت و کل جهان هستی . وقتی من پاک هستم و در جهت بهبودی قرار دارم ، نه تنها برای خودم بلکه برای سایر همدردانم ، خانواده ام و جامعه ام مفید هستم . من آن احساس جزیی از کل بودن را دارم  زیرا علاوه بر همنوعان  به منافع مشترکی که با سایر جانداران و کل جهان هستی دارم واقفم و در جهت حفظ این منافع مشترک تلاش می کنم .

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.expertisamir.blogfa.com

سلام برادر ...
مطالب بسیار آموزنده و خوبی بود ...
موفق و پیروز باشی ... یاحق ...

مرسی امیر خان
شما هم وبلاگ خوبی دارید ، استفاده بردم ...

پدرام سه‌شنبه 6 فروردین 1392 ساعت 12:49 ق.ظ http://pedram1behboudi.blogfa.com

هومن جان از اینکه تجربه ات در اختیار دیگر همدردان قرار می دهی از تو ممنونم
پایدار و موفق باشی

من هم از شما ممنونم که به من برای ادامه کار دلگرمی می دی .

sima جمعه 13 بهمن 1391 ساعت 12:22 ب.ظ http://sibsher.blogfa.com/

واژه ها حرف ها و کلام ها در گذر زمان میآییند و میـــــــــرونند

اما خاطره خوش باهم بودن هستـــــــ که میماند

افتخاریستـــــــ در کنار شما بودن حتی اگر فراموش شدم …

.



لطف دارید ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.